Przywiązanie — szkolenie bazowe z Przywiązania

 

Tytuł cyklu szkoleń:

 "Więź jako czynnik chroniący rozwój"

 

Najbliższe szkolenie odbędzie się w dniach: 

08 - 09 marca 2025 cz. I

12-13 kwietnia 2025 cz.II

 

Miejsce: Warszawa

 

Prowadzący: dr Teresa Jadczak-Szumiło, Magdalena Szyszkowska

 

Koszt: 2850 zł 

 

Ilość miejsc: 20

Zamawiający udostępnia salę szkoleniową.
Uczestnicy otrzymują materiały i zaświadczenia.

Potwierdzeniem udziału w szkoleniu jest wpłata na konto Polskiego Instytutu Traumy.

 

UWAGA !

Szkolenie bazowe – szkolenie to jest obowiązkowe dla wszystkich profesjonalistów chcących uczestniczyć w zaawansowanych szkoleniach Polskiego Instytutu Traumy

 

Wypełnij formularz zgłoszeniowy on-line » TUTAJ

 

Kwalifikacja na szkolenie odbywa się po wysłaniu ankiety zgłoszeniowej. Wysłanie zgłoszenia nie oznacza zakwalifikowania na szkolenie. Osoby zakwalifikowane otrzymują informację e-mailem o przyjęciu do grupy. Dokonanie wpłaty gwarantuje miejsce na szkoleniu.

 

Cele programu:

  • zapoznanie uczestników z podstawowymi systemami regulacji emocji w teorii przywiązania
  • style przywiązania w pełnym cyklu życia człowieka — znaczenie dla zachowania w sytuacjach trudnych
  • reakcje dzieci na opiekę rodzicielską — wpływ na dalsze życie
  • zachowanie i regulacja emocji w różnych stylach przywiązania
  • WMO — Wewnętrzne modele operacyjne jako baza rozwoju osobowości człowieka
  • problemy dzieci spoza bezpiecznymi stylami przywiązania
  • objawy i konsekwencje rozwojowe wczesnej traumy
  • radzenie sobie z trudnymi zachowaniami dzieci z pozabezpiecznymi stylami przywiązania
  • kierunki pomocy w sytuacji zaburzenia więzi

 

Moduł szkoleniowy 40-godzinny — dwa zjazdy po 20 godzin.

Całość szkolenia prowadzona w paradygmacie przywiązania.

 

PROGRAM:

 

I MODUŁ /1 DZIEŃ

09:00 -11:00  Rozpoczęcie i określenie celów szkolenia
11:00 -13:00  Style przywiązania a zaburzenia regulacji emocji
13:00 - 14:00  Przerwa obiadowa
14:00 - 16:00  Style przywiązania a WMO
16:00 - 17:00  Zaburzenia regulacji i konsekwencje w późniejszym życiu — przykłady

 

I MODUŁ / 2 DZIEŃ

09:00 -11:00  Zaburzenia zachowania u dzieci z pozabezpiecznymi stylami przywiązania
11:00 -11:15  Przerwa na kawę
11:15 -13:00  Analiza przypadków
13:00 - 14:00  Przerwa obiadowa
14:00 - 16:00  Analiza przypadków
16:00 - 16:13  Przerwa na kawę
16:00 - 17:00  Kierunki terapii c.d. Zakończenie szkolenia.

 

II MODUŁ

Analiza zachowań człowieka na różnych etapach pełnego cyklu życia — studia przypadków.
Na przykładach dzieci, młodzieży i dorosłych analizujemy zachowania i sposoby regulacji emocji
w różnych stylach przywiązania. Program obejmuje analizę zachowań od wieku niemowlęcego do wieku dorosłego ze względu na paradygmat przywiązania.
Zajęcia trwają w takich samych godzinach jak moduł I.

 


Więź jest podstawowym systemem chroniącym rozwój człowieka od poczęcia do śmierci. Bardzo często system ten jest rozumiany w kategoriach relacji i w związku. Zatem często nawet specjaliści myślą, że zwyczajne zachowania opiekuńcze pozwolą dziecku wyrównać deficyty w zakresie przywiązania. Jednak bardzo szybko okazuje się, że nawet najlepsza opieka rodzicielska nie wystarcza jeśli dziecko było narażone na dodatkową traumę w związku z relacją przywiązania.
Zrozumienie istoty relacji przywiązania, jaką są regulacje emocjonalne i zrozumienie zachowań dziecka wynikających z pozabezpiecznego stylu przywiązania staje się kluczem nie tylko do sukcesu rodzicielstwa, ale i do dobrego funkcjonowania dziecka teraz i w przyszłości.
Zmiany w obrębie stylu przywiązania rzutują na funkcjonowanie w życiu dorosłym. Wpływają na procesy regulacji emocji, radzenie sobie w stresie, radzenie sobie
w sytuacjach trudnych. Bez zrozumienia kształtu regulacji przywiązaniowych bardzo trudno zrozumieć zachowanie człowieka w wielu najprostszych sytuacjach.
Warsztat bazowy przeznaczony jest dla specjalistów pracujących z osobami z pozabezpiecznymi stylami przywiązania. Jest szkoleniem podstawowym do dalszych zaawansowanych modułów dla specjalistów. Warsztat ten składa się z dwóch części. Część I dotyczy zapoznania się z podstawowymi mechanizmami regulacji w paradygmacie przywiązania oraz z funkcjonowaniem Wewnętrznych Modeli Operacyjnych, jakimi posługuje się człowiek, natomiast część II to analiza zachowań w oparciu o paradygmat przywiązania zgodnie z kategoriami Bartolomew i Horowitz.

dr Teresa Jadczak-Szumiło

 


 

Dziecko ludzkie, kiedy przychodzi na świat, jest przygotowane do budowania relacji ze swoją matką/opiekunem, ponieważ to zapewni mu bezpieczeństwo. Tym samym możliwy stanie się rozwój i wzrastanie. Dziecko od pierwszych dni, dzięki wyposażeniu w odruchowe zachowania pracuje na rzecz stworzenia tej bezpiecznej relacji matka-dziecko. Czasami jednak proces ten obarczony błędami staje się źródłem traumy. Zaburzenia, które pojawiają się na linii matka /opiekun – dziecko nazywamy wczesną traumą relacyjną. Szkolenie bazowe dotyczące przywiązania ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami teorii Johna Bolwbiego i nauczenie wykorzystywania tej wiedzy w praktyce. Szkolenie to cztery dni pracy. Pierwsze dwa poświęcone są rozumieniu tego czym są style przywiązania, wewnętrzne modele operacyjne i reakcja poseparacyjna. Dwa kolejne dni szkolenia to analiza przypadków, również tych przygotowanych przez uczestników w ramach teorii przywiązania. Całość szkolenia stanowi fundament wiedzy niezbędny do rozumienia tego, czym jest więź i jak wpływają na rozwój człowieka zakłócenia na tak wczesnym etapie rozwoju. Zapraszamy psychologów, psychoterapeutów, pedagogów chcących podnieść swoje kwalifikacje w tym zakresie. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia – certyfikat Polskiego Instytutu Traumy. Ukończenie szkolenia bazowego jest wymagane przy kwalifikacji na wszystkie inne moduły szkoleniowe w Polskim Instytucie Traumy.